Tuesday, September 26, 2006

Hoşgeldin Ramazan!






Ramazan güzeldir.

Ramazan;

sıcak pide kuyruğundaki mutlu bekleyiştir.


Babaannen, anneannen, dedendir, büyüklerin elini öpme, onların gönüllerini almak demektir.

Gün doğumuna yakın; sıcak yatağından ayrılabilmek, uykulu gözlerle yediğin ekmektir.

Gün batımına yakın; mutfaktan gelen mis gibi kokular,

annenizin hazırladığı o muhteşem yemeklerin önce kokusunu hissettiğiniz nadir zamandır.


Ezan sesini beklerken yorgun ama mutlu; karnı aç ama anlamlı bakışlardır.



Minarelerdeki renkli floresanlar,

iftardan sonra insanın ne kadar az şey ile de mutlu olabileceğini anlamasıdır.

Yetişilmeye çalışılan bir iftar, uyanılamamış bir sahur,

farkında olmadan ağıza atılan bir parça yemektir bazen.

Yalnız, yapayalnız olmadığının duygusudur.

Hep birlikteliktir.

Acıya, sıkıntıya beraber katlanma,

ödülünü de beraber paylaşmadır.

Çevrende onca gönülle aç kalmış insan varken,

“sizinleyim – ben de yemiyorum !” dur.

Arkasından gelen bayram,

öpülen eller, açılmış kollar,

belki bir daha asla olamayacak kucaklaşmalardır.


Yüzyıllardır süregelen bir paylaşma dönemini ıskalamayın.

Dindar olmasan da,

tek dua bilmesen de,


nedenini anlayamasan da,


hiç oruç tutmasan da

HEP GÜZELDİR RAMAZAN !




Not: Ramazan'da sokakta içki içen bir çift, tartışma sonucunda bir grup tarafından dövüldü. Bu ne ramazan'a ne de müslümanlığa uyar. Hiç kimsenin bir başkasının inancını sorgulamaya, başkasına inancını benimsetmeye hakkı yoktur. Ülkede o kadar yoğun olarak çatışma, benden değilsen sen hiçsin tavrı var ki. İnsan yaşadığı ortamı düşününce üzülüyor. Ne zaman insana, insan olduğu için değer vericez? Ne zaman kendi çıkarlarımızdan önce toplumun çıkarlarını gözetebileceğiz?


0 Yorumlar:

Post a Comment

<< Ev

  • Fikrimin ince gülü

    Fikrimin ince gulu, kalbimin sen bulbulu O gun ki gurdum seni, yaktin ah yaktin beni… Gordugum gunden beri, olmusum inan deli O gun ki gordüm seni, yaktın ah yaktın beni… Atesli dudaklarin, gamzeli yanaklarin O gun ki gordum seni, yaktin ah yaktin beni…


    Odeo